top of page
תמונת הסופר/תעורך דין מאיר אלמקייס

"משאירים את הצעירים ברכבת"

במסגרת המרוץ שלי לראשות העיר אני נשאל לא פעם ולא פעמיים מה דעתי על ההשתלטות וההגירה של החרדים לעיר ומה אני מתכוון לעשות בנדון.


הרכבת כפתרון מעולה להביא לעיר אוכלוסייה צעירה ויעילה שתקבע את מקום מושבה בטבריה

ראשית, יש להניח את הדברים על השולחן ולא לנסות ולטאטא את הנושא מתחת לשטיח. צריך להגיד ביושר שאין דבר כזה למנוע מאזרח ישראלי לגור במקום שבו הוא בוחר לעבור אליו. כל אדם צריך לדעת שאין בית משפט שיאשר ניסיונות להדיר אזרחים או למנוע מהם לעבור לגור בטבריה, יהיה האזרח אשר יהיה, חילוני, חרדי, ערבי, נוצרי או להט"ב.

אבל לכל אלה ששואלים ופונים אליי על מנת שאמצא פתרון יצירתי "לבעיה", אני משיב שיש פתרון ממש פשוט. אמנם הפתרון לא תלוי רק בנו או ברצונות שלנו אבל נכון לכתיבת שורות אלו אני הופך להרבה יותר אופטימי. מאחר והשלטון שב לזרועות הימין וטבריה נחשבת לעיר ליכודית וכידוע מי שינהיג את המדינה הוא בנימין נתניהו אזי אני יותר אופטימי. כן כן אני יודע, שמעתי אלפי פעמים ונשברו מיליון קולמוסים על האמירה האווילית שיצאה מפיו של מר נתניהו ואני מכיר גם את הסיפור המלא על האמרה. כל העניין יצא מהקשרו ונותק מהקונטקסט הכללי.

אז בואו נשאיר את הוויכוח על מה אמר ואיך אמר ובאיזה הקשר וננסה להסתכל קדימה לעתיד וכולי תקווה שהליכוד השכיל להבין שהוא מחויב לערים כמו טבריה שתושביה יוצאים בהמוניהם להצביע מחל ואסור וגם לא ניתן להם לקחת אותנו כמובן מאליו.


הפתרון שלי הוא לא חילופי אוכלוסין אלא רכבת, רכבת כתגובת שרשרת שהקטר שלה יגרור אחריו את כל הבעיות שנוצרו בעיר משך השנים ויפתור לפחות את חלקן.


אם אנחנו רוצים לשנות את המאזן הדמוגרפי בעיר אנחנו חייבים לגרום בראש ובראשונה לילדנו לשוב לעיר, להשאיר את בנינו ובנותינו בטבריה. סביר להניח שרובכם מרימים כעת גבה ושואלים בסקפטיות כיצד ניתן לעשות זאת. אז בואו נחזור לרכבת, צמצום זמן ההגעה בנוחות וביעילות מטבריה למרכז ובחזרה יהווה נדבך חשוב ביותר לשיקול של כל צעיר וצעירה האם כדאי לו לשכור דירה בעלויות מטורפות במרכז או לנסוע ברכבת בזמן קצר ביותר ולהישאר לגור בעיר.

כל צעיר וצעירה שמעוניינים ללמוד באוניברסיטה או במכללה נחשבת במרכז יעשה חישוב כלכלי האם עדיף לו לשכור דירה במעונות או במרכז או להגיע בתוך שעה וחצי מקסימום ללימודים ואז לשוב הבית ולחסוך בכל חודש סדר גודל של חמש עד שבע אלף ₪.

הרכבת כפתרון מעולה להביא לעיר אוכלוסייה צעירה ויעילה שתקבע את מקום מושבה בטבריה ותוכל להמשיך לעבוד במרכז אבל עלות חיי היום יום יהיו זולים עשרות מונים מאשר העלויות המטורפות במרכז.

ניתן יהיה להביא לעיר מפעלים עתירי טכנולוגיות, הייטק, חממות טכנולוגיות וכל זה עם השקעה של יזמים שרואים את העיר שלנו עם פוטנציאל אדיר לפיתוח ושהכדאיות להשקיע פה תצמיח להם תועלת כלכלית וזאת רק מהסבה שהמרכז יהיה במרחק יריקה מכאן.

השבוע הזיזו את השעון לאחור אבל הטבריינים קמו בבוקר וגילו שוב שהזיזו להם את העיר שלושים שנה לאחור. אמנם הממשלה הכושלת של בנט דחתה במסגרת התקציב את הקמת הרכבת בטבריה לשנת 2028 אבל אני לא אסכים לכך כראש עיר.

אני מתחייב שבמידה והנהגת הליכוד שאותה אני מכיר די טוב, לא תכניס את פרויקט הרכבת בטבריה לתקציב המדינה הבא, נאלץ לצאת למלחמה על הנושא הזה וכל הדרכים כשרות, אף אם נאלץ לסגור את העיר לתקופה, אבל אני מבטיח בע"ה שלא ארפא מהנושא כיוון שזה בנפשנו, זה עתיד ילדנו, עתיד התעסוקה, התיירות, הצעירים וטבריה בכללותה.


בכל מדינה מתוקנת ידוע כי תשתיות מתקדמות הן מנוע צמיחה אדיר לקידום הכלכלה ולנו יש את התכניות, את היכולות, את רוח הקרב והחזון לשנות פה את התשתיות מהיסוד ולהביא את הרכבת לטבריה ויפה שעה אחת קודם.

זאת התשובה שלי לכל השואלים איך מחזירים את הצעירים ומאזנים חזרה את הדמוגרפיה. כמובן שיש לכך עוד מרכיבים רבים אך זו טעימה קטנה על כיצד פותרים את הבעיה.


שבת שלום.

שלכם, המועמד לראשות העיר, עו"ד מאיר אלמקייס ELMAKIYAS.LAWYER@GMAIL.COM


פוסטים קשורים

הצג הכול

רק בגלל הרוח

מאת: מאיר אוחנה מלחמת "חרבות ברזל" שעדיין נושאת את השם הזה, עוטפת את האומה הישראלית באין ספור היבטים. מהנרצחים במעשי הטבח והזוועה מאותה...

אולי יעניין אתכם...

מה מעניין אתכם לקרוא? 

בחרו קטגוריה

בחרו תגית

bottom of page